torsdag 29 november 2012

VFU dag 4

Självförtroendet är i botten.
Hade ett pass på 50 minuter med en förskoleklass. Oplanerad. De fick komma in i klassrummet och sätta sig på stolar i ring, debussys clare de lune spelades. De skulle sitta tysta och lyssna för att sedan  kort berätta  vad de tänkte på när de lyssnade på musiken. Efter det så kollade jag vilka som var där och sådant (jag inledde lektionen som musikläraren brukar göra, dock valde jag musikstycket).

Efter inledningen fick de samma uppgift som ettorna i går. Dock fick barnen visa upp sina teckningar och berätta om dem för de andra barnen under samling. Lektionen avslutades med att jag sa vilka barn som fick gå: "alla som har randiga strumpor/ljust hår/blå tröja".

Enligt musikläraren är jag för försiktig och han gav en hel del kritik som jag givetvis tolkar som negativ. Just nu känns det hemskt, som att jag kanske inte alls bör bli lärare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar