lördag 24 november 2012

Spela efter noter

I går var det min födelsedag och av min kära sambo fick jag en keyboard! (Det börjar bli rätt mycket instrument här hemma heehee..)

Jag vill poängtera att jag aldrig spelat klaviaturinstrument förut men har länge velat lära mig att spela piano. Nåväl, i dag satte jag mig för att testa att kompa till en av de låtar som vi ska spela upp för klassen i januari. Men av någon anledning så började jag spela "nu grönskar det" jag vetinte riktigt hur det hela gick till.. jag beslutade mig för att försöka spela efter noter till några vanliga låtar ur musik skatten bland annat "den blomstertid nu kommer" och vet ni vad?! Det gick galant! Jag tror att det beror på dels att jag faktiskt ändå har spelat fiol i 21 år (lektioner i 7år) samt på grund av teorin som vi haft i skolan. Jag knäckte helt enkelt nöten! Nu gäller det bara att jag faktiskt fortsätter att spela.. jag vet hur jag är.. jag ger upp för lätt om det inte går bra... men jag ska ge mig sjutton på att lära mig spela piano för jag tror att det är mer "mitt" instrument än gitarr!

Åh, vad jag är glad i min fina keyboard!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar